måndag 27 maj 2013

Sista fem och beläggningsstatistiken


Idag (som så många gånger) gav jag mig ut till klubben en sväng på kvällen vid den tid då det är bollränna även på Gamla banan. Som så ofta gick jag ut på det fjortonde hålet och spelade (eller kanske snarare promenerade) "sista fem". Nu undrar jag om jag borde ha anmält detta på något sätt eller skrivit upp mig någonstans. För beläggniingsstatistikens skull. Eller bygger statistiken på det något fyrkantiga betraktelsesättet att golf består av artonhålsronder? Hur ska man göra de gånger man går ut och kanske nöjer sig med att spela första och trettonde hålet? Kanske med två eller tre bollar? Finns det någon kod för det i statistiken? Eller för de rundor man går och bara slår litet här och där men annars mest tittar på blommor eller fåglar och fotograferar? Jag har en känsla av att jag inte riktigt passar in i statistiken men jag hoppas att jag passar in på golfbanan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar