onsdag 8 maj 2013

Välkommen till Roslagens GK Norrtälje, väl?

 



Det här är en viktig tävling! Kanske inte så mycket för själva tävlingsmomentet (även om man inte ska rynka på näsan åt scramble och andra spelformer som är roligare än singel slagtävling, en spelform som vi som har handicap högre än scratch bör hålla oss ifrån). Nej, den är viktig för att vi som är gamla i Sveriges bästa golfklubb får en chans att träffa och ta hand om nya golfkamrater och de en motsvarande chans. För hur konstigt det än kan förefalla så är ju vi, trots att vi varit här sedan urminnes tider, nya för dem. Själv misstänker jag att jag kommer att spela på min andra hemmaklubb den dagen, annars hade jag definitivt ställt upp!

Det enda jag har att anmärka på är det där med kanonstart. Snart är det väl kanonstart på alla tävlingar utom Onsdax. Visst kan det väl vara befogat med kanonstart någon gång, tex när det är obligatorisk gemensam sittning efter tävlingen, men annars tycker jag att rullande start är att föredra. I morgon ska jag (som vanligt) traska ut ända till hål nio för att slå ut. Kanonstart, långsamt spel, folk som tar långa fikapauser under ronden, plastkvastar i fairway och reklamskyltar på banan. Det börjar bli mycket nu... men Välkommen till Roslagens GK!

Vad hände, förresten, med Roslagens GK Norrtälje? Är det nya (något krystade) officiella namnet på Sveriges bästa golfklubb för otympligt att använda? I och för sig kan jag hålla med om att Roslagens GK är klatschigare, men när vi nu beslutat om en namnändring, ändrat klubbmärket och skaffat en ny och fin flagga som det står Norrtälje på så blir det ju litet konstigt när man i officiell kommunikation inte genomgående använder det nya, något längre, namnet. Tänk om de nya medlemmarna som är målgrupp för tävlingen inte hittar hit?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar