fredag 24 juni 2011

Midsommarafton på Sveriges bästa golfklubb


Jag hade hoppats att krögaren skulle servera sill (och hade han gjort det så hade jag låtit honom servera en liten nubbe till) men midsommarlunchen fick istället bli en Toast Skagen (god) med en kall pilsner (mycket god). Efter denna stärkande måltid och en stunds vila (efter cykelturen) var jag redo att gå några hål. Fast det gick väldigt långsamt och kändes därför lagom att kliva av efter tretton hål.


En sak man kan fundera över är vad det är som folk gör som tar så vansinnigt mycket tid när de är ute på golfbanan. Två saker de tydligen inte hinner med är att laga sina nedslagsmärken och att kratta efter sig i bunkrarna. Fast det är kanske tur att de slarvar med det, för annars hade vi kanske sjutimmarsronder?




Greenerna är nu mycket bra. Jag slog alla puttar för hårt och fick dryga returer när jag inte träffade hålets bakkant. Förmodligen så var det därför (inte för att jag slog för hårda puttar utan för att greenerna är bra) som jag irriterade mig på de slarvigt (eller inte alls) lagade märkena.




En annan sak jag kunde sysselsätta mig med (förutom att agera banarbetare) var att plocka smultron. Direkt i munnen, alltså, så jag fick dessert också. Satt fint!

1 kommentar:

  1. Alltid väldigt trevlig läsning Herman, ha en trevlig midsommar./K

    SvaraRadera