torsdag 16 maj 2013

Rapport från cykelsektionen

En mycket glädjande sak är att Sveriges bästa golfklubb i år fått många nya medlemmar. Ändå ligger den i lä jämförd med samma klubbs cykelsektion vars medlemsantal ökat med inte mindre än 50 %! Ny medlem är ingen mindre än klubbens ordförande, Göran Bryntesson, som alltså sällar sig till mig och klubbens pro, Leif Modin. 

Hur blir man då med i cykelsektionen? Jo, det är enkelt. Det enda som krävs är att bli påkommen med (till exempel genom att berätta det för mig) att med någon regelbundenhet per cykel ta sig ut till klubben. På bilden ovan, närmast kameran, syns beviset för Bryntes värdighet som medlem i sektionen i form av hans velociped - en Cannondale hybrid med MTB-stuk. Personligen skulle jag, om jag huvudsakligen använde hojen på landsväg/asfalt överväga att byta ut de grova däcken mot tex 37 mm Continental Sport Contact (och att ta bort skärmarna!) men sådant är ju smaksaker och petitesser. Det viktiga är att man trampar med fartvinden i ansiktet!

Vi hoppas på ännu fler medlemmar! Jessica i repan snackade i fjol om att cykla och jag tror att hon gjorde det någon gång men tillsvidare får hon nog betraktas som en hang around eller prospect snarare än som en fullvärdig medlem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar