fredag 24 maj 2013

Things are looking up!

Det var, för en sen fredageftermiddag, ovanligt hög aktivitet på Sveriges bästa golfklubb. När jag cyklade hem strax efter klockan sex var det folk på puttinggreenen, på klubbhusterassen och som gick ut på både Nya och Gamla banorna. Det känns bra. 

På puttinggreenen stod Peter och finslipade formen med en (förmodligen pga den nyss antagna regeländringen) nedkapad magputter. Den verkade giftig. Peter sa till mig att han delade min uppfattning att man borde lägga tävlingar på Nya banan. 

I går kväll träffade jag den ständigt glade Kjell (som var mindre glad än vanligt [men fortfarande oerhört glad] eftersom endast 14 medlemmar anmält sig till lördagens Olympiagolf). Kjell (som sitter i TK) sa att det kommer att läggas tävlingar på Nya banan. Bra!

Brynte (vår ordförande) träffar jag nästan varje gång jag är ute på Sveriges bästa golfklubb. Nu har jag litet svårt att hålla reda på vad det är av allt han sagt mig som jag får citera och vad jag bör vara litet diskret med men jag tror (hoppas!) att det är OK att skriva att han är positiv till tävlingar över nio hål.

Things are looking up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar