söndag 19 maj 2013

Punka?


Gårdagens chockbesked - att Ålands bästa golfklubb inte tänker delta i årets Trekamp och därmed bryta om inte vänskapsbanden med så dock den tradition som så vackert förenar Sveriges, Ålands och (egentliga) Finlands bästa golfklubbar höll mig (som bloggens vakna [sic!] läsare säkert observerat) vaken hela natten. Vad kan det bero på? I min iver att utforska sanningen grenslade jag i morse min cykel för att ta mig ut mot klubben för att söka besked. Det var dessvärre motvind (och gubben trött) så i Godby vände jag, Dock fann jag vid brandstationen (Jomalas?) en ledtråd. En synnerligen trasig och utbränd buss som dessutom hade punktering. Kan det vara förklaringen? Ålänningarna saknar helt enkelt transportmedel? Det vore i så fall skönt för om det skulle vara så att de uppfattar Trekampen som mindre viktig vore det verkligen sorgligt. Den trasiga bussen med punka är för närvarande huvudspåret i bloggens jakt på sanningen om ålänningarnas avhopp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar