onsdag 22 maj 2013

Lördagens tävling?

På lördag hade jag tänkt jobba i trädgården och kanske ge mig ut och fiska litet men så såg jag (på hemsidan) att det är en tävling (Olympiagolfen) som inte innebär kanonstart och som (möjligen) kan spelas på Nya banan men någon samlad och begriplig information om vad som gäller kunde jag inte hitta. Det är säkert möjligt om man lägger ned en massa tid och energi att ta reda på vad som gäller men jag tycker (faktiskt) att den informationen borde finnas tillgänglig med en (1) knapptryckning. Man ska (tycker jag) inte behöva kryssa mellan olika ställen på hemsidan, infon på Min Golf och Olympiagolfens (för övrigt inte heller särskilt lysande) hemsida för att få veta vad som gäller. Eller är det bara jag som är grinig nu? Meningen med att ha en hemsida är väl att den ska vara informativ och lättillgänglig? Eller har jag missat något?

Nedanstående är den inte särskilt klargörande information man får upp på skärmen om man klickar på länken "Mer information" i tävlingskalendern på hemsidan. Jo, tjena...

Olympiagolfen
lör, den 25 maj, 00:00 – sön, den 26 maj, 00:00
info@roslagensgk.com

Inga påminnelser inställda
Lägg till en påminnelse


Vill du lägga till bilagor? Läs om hur du aktiverar labben!

Nå, så mycket begriper jag att det handlar om någon slags golftävling som går av stapeln på lördag och/eller söndag. Resten är mer oklart. Starkt jobbat!

1 kommentar:

  1. Håller helt med. Hemsidan ser hemsk ut och det leder såklart till minskat antal greenfee-gäster eftersom hemsidan är den viktigaste informationskällan när man letar banor på annan ort! Sen är infon om klubbens tävlingar på min golf så begränsad att man egentligen bara vet när samlingen är..

    SvaraRadera