söndag 19 juni 2011

En junisöndag på Sveriges bästa golfklubb


Trots tveksamt väder (om man bryr sig om sånt) så var det full aktivitet på klubben denna söndag. På förmiddagen var det Team Sportia Trophy - i år i formatet tvåmannascramble - som lockat ett stort startfält och ovanligt många gästspelare.




Eftersom Uffe svarat på min desperata kontaktannons så fick även jag vara med (trots att grabben var upptagen av att representera klubben i seriespelet) och vi hade en trevlig runda och   vår elfteplats belönades (eftersom tiorna skippade prisutdelningen) med varsin tjusig vattenflaska och varsin ryggsäck!




Innan vi fick slå ut läste Brynte lagen för oss. Tydligen så skulle vi ha startat, var det tänkt, klockan åttahundra men eftersom det stod att det var samling samma tid så fungerade det inte särskilt bra. Nå, nu kom vi iväg vid halvniotiden så det var inget större problem. Det var, däremot, det lusiga tempot och det tog bortåt sex timmar innan den sista bollen var inne i klubbhuset igen. Bedrövligt! Kanske det är dags att gå över till niohålstävlingar, åtminstone för den här typen av tävlingar?




Uffe och jag hade sällskap i bollen av Lars och Mona (som dessutom var TL). På något vis verkade det som om Lasse Norblad, Brynte och Jessica också var TL. Det är fint, tycker jag, när alla hjälps åt.




Rätt blött blev det och på de sista hålen var man glad varje gång bollen flög längre än klubban. Nå, efter den långa rundan så tyckte (nästan) alla att det var kanon att få sätta sig i klubbhuset och äta en bit. Jag tror och hoppas att det var en OK dag för krögaren även om det kanske inte blev så mycket spel på eftermiddagen.




Vann gjorde ett par från Uppsala GK. Dessvärre är mitt minne inte helt hundra så när jag kom hem och skulle skriva ned detta så var deras namn inte längre åtkomliga för mig. Emellertid så har de tydligen tidigare varit medlemmar i Sveriges bästa golfklubb men är nu medlemmar i UGK. Nå, sådant går ju att åtgärda...




Dessbättre så minns jag vad Eva och Janne heter och de var, med sin fjärdeplats, bästa hemmaspelare.


I seriespelet gick det bättre för oss och efter den första omgången ligger Sveriges bästa golfklubb trea, två slag efter tvåan. Eftersom det är de två bäst placerade klubbarna som avancerar så kan det blir riktigt spännande i fortsättningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar