lördag 4 juni 2011

Drömlottning?

Äntligen är säsongens roligaste tävling - Plängpokalen - igång! Matchspel är det roligaste sättet att spela golf på och foursome är den mest infernaliskt spännande sättet att spela match på. Ni som inte själva har provat på har kanske sett Ryder Cup (eller Solheim Cup) på TV och om ni då tänker efter så är det ofta just foursomematcherna som är mest nervknipande.

Snart kommer puttningen att vara spännande på rätt sätt

En annan rolig sak är att greenerna på artohålaren nu börjat ta sig. Min (rent lekmannamässiga) gissning är att de senaste dagarnas högsommarvärme nu (äntligen!) värmt upp marken ända ner till gräsrötterna. Det och allt jobb som Örjan och hans mannar lagt ner kommer nu att ge resultat och (som jag skrivit tidigare) till midsommar kommer vi att ha alldeles perfekta greener..


Madde lägger bollen pin high på sjuan


I år hade Kjelle lyckats osedvanligt väl med lottningen av Plängen och i den första omgången fick jag och Lukas möta Hannah och Madde. Det var ju helt enkelt hur trevligt som helst och dessutom så hade vi litet flyt och kan nu se fram emot att i nästa omgång möta Cajsa och Linda.


Den snygga kepsen fick jag ha i exakt tio hål. Vid kiosken tog jag av den och sedan var den, tydligen, inte min längre


Hur är det med Kjelle då, undrar ni kanske? Jodå, han var hur glad som helst när jag talade med honom efter ronden. Visserligen hade tydligen han och Sören förlorat men Kjelle var helt uppfylld av ett särdeles lyckat slag." Du skulle sett min drive på sjutton!" sa han. Jo, den hade man ju gärna sett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar