onsdag 24 juli 2013

Banan?

Här tar man semester från golfandet, vänder ryggen till i några veckor och så har Sveriges bästa golfklubb plötsligt bara en bana? Högtryck är för all del trevligt men obligatorisk tidbokning gillar jag inte. Det var bättre förr när det fanns bollrännetider även på "banan" och under sk högfrekventa tider.

Hej!
Vänligen observera att nu, när det är högt tryck på banan, är det viktigt att alla bokar in en tid när ni spelar då kansliet inte är öppet. Vi har noterat att det alltid inte sker och risken finns att det blir korvstoppning om alla "bara går ut"! Så boka alltid in en tid.


Med vänlig hälsning
Receptionen

Snackade förresten med en kompis som, liksom jag själv, är båda fiskare och golfare. Tänk om man när man var ute och fiskade skulle vara tvungen att vänta flera minuter mellan varje kast för att andra stod i vägen och krånglade. Då skulle man ju bli skogstokig.

I kväll ska vi testa nattfiske efter havsöring. Det ska bli spännande! Lycka till med golfandet och svinga lugnt!

4 kommentarer:

  1. Satt i tisdags kväll och funderade på om jag skulle ta en runda på onsadgen så jag kikade in efter starttider. Kl 07.20 samt 07.30 var det två stycken trebollar som skulle starta så jag bokade in mig på den första av dom. Väl på plats onsdag morgon kunde jag tråkigt nog 07.20 konstatera att inga spelare dök upp på 1:a tee så lite besviken blev jag. Kikade nämligen innan jag åkte ut om bollen var avbokad men det var den inte. Tur var att bollen bakom fortfarande hade plats så jag fick spela ändå i trevligt sällskap. Något som fångade mitt intresse var när den ena medspelaren nämnde att det tydligen var vanligt att folk bokar in sig för att sen inte dyka upp utan att avboka. Dessa medspelare var nya på klubben och själv vet jag inte hur detta påstående stämmer, men eftersom man nu som tidigare sagts måste boka tid på gamla banan då bollrännan är borta så är det inte bra. Greenfeegäster får väl betala om dom inte dyker utan att avboka, men hur är det för oss medlemmar? Hur som helst tycker jag att det borde finnas bollränna kl 08.00-09.00, 13.00-14.00 och sen efter kl 17.00. Att det skulle göra att greenfeeintäkter försvinner kan jag förstå, men det kostar nog mer om klubbens egna medlemmar ruttnar och går ur klubben på sikt. Sen angående långsamt spel så borde 4 bollar inte släppas ut före 10.00 då de stoppar upp på banan, eller att det var tvång på foursome matchspel så det går undan i speltempot. Ett exempel från förra veckan på Sveriges bästa golfklubb är att det det 4 TIMMAR OCH 15 MINUTER att hasa sig runt på banan, och det var tiden efter 13 HÅL!!!
    /Harlequine

    SvaraRadera
  2. Det där med att tidbokningen missbrukas är ett allvarligt problem. Jag har många gånger fått beksedet att det är fullbokat de närmsta timmarna och fått en tid kanske två timmar senare. Sedan har jag från terassen eller övningsgreenen kunnat se tee stå tom på bokade tider eller bokade fyrbollar som sett ut precis som två spelare när de gett sig i väg. Sådant tycker jag lika illa om som långsamt spel. De som missbrukar tidbokningen borde stängas av, åtminstone från rätten att boka tider via GIT, några veckor.

    För övrigt anser jag att bollrännan borde återinföras.

    SvaraRadera
  3. Dessutom tycker jag att det i och med nya banan bara har bollränna blir den liksom inte lika mycket värd eller hur man nu ska uttrycka det. Om spelet ska fördelas mellan banorna behöver vi bollränna även på gamla banan. Att medlemmarna ratar nya banan är synd, och rondtiderna skulle förhoppningsvis minska om trycket på banorna jämnades ut.
    /harlequine

    SvaraRadera
  4. Jaa men jag har varit med om att man får vänta på nästa kast, vid kast efter strömming, då är det trångt om utrymme, de bara att gilla läget.

    Hare och välkommen åter från semestern, nu åker jag med barnbarnen till Åland.

    MVH//Yngve

    SvaraRadera