onsdag 11 maj 2011

Vad är väl en runda på Barsebäck Masters Course?

Den kan ju vara urtråkig och dödtrist och...alldeles underbar. Nå, nu ville inte andra plikter att jag skulle vara på Barsebäck på söndag och (bland) det första jag gjorde när detta stod klart var att anmäla mig till helgens klubbtävling. Enligt vad jag kunde läsa ut av infon på hemsidan så är det en scrambletävling som är riktad speciellt mot klubbens nya medlemmar. Bra initiativ! Och en sak är säker: De nya medlemmarna kommer att få träffa många gamla medlemmar i Sveriges bästa golfklubb! Listan var fylld av "the usual suspects"...


Tanken slog mig; Borde man inte erbjuda de som går nybörjarkursen att delta i en sådan här tävling? Det borde inte vara omöjligt eller ens särskilt svårt och det skulle bergis få dem att känna sig alldeles extra välkomna i Sveriges bästa golfklubb. Jag menar absolut inte att det är något fel i att spela med (den nästan alltid lika glade) Kjelle, Ove, (den smarte)  Herbert, Tommy, Janne, Gunilla mfl men den glädje jag personligen känner över att få vara med som en så storartad golfupplevelse skulle jag (sådan är jag) vilja dela med mina nya golfkompisar.


OK, det är kanske sent på dagen att komma med sådana här vilda idéer men går det att ordna så har jag själv absolut inget emot att spela scramble med en ännu inte färdigutbildad golfare i mitt lag (och går det inte att ordna denna gång så blir det väl fler gånger).


Än så länge såg startlistan ganska tam ut. Jag trodde att våra långstlående junior- och elitspelare gillade att få spela scramble(och glänsa litet) men de vågar kanske inte ge sig in i ett sådant här getingbo? Eller är det någon större scratchtävling på söndag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar