fredag 6 maj 2011

Det här är viktigt!

Vi måste hjälpa in fler nya medlemmar i klubben. Måste. Inte bara få fler nybörjare utan fler nya medlemmar. De som går nybörjarkurserna, men även de som redan är golfare och som söker sig till Sveriges bästa golfklubb, måste tas om hand. De måste känna sig välkomna i gänget.


De som är erfarna golfare och som vet hur saker och ting fungerar på en klubb har naturligtvis större förutsättningar att ta sig fram själva och vågar förmodligen boka in sig i en boll, anmäla sig till tävlingar etc men de som är helt gröna ger lätt upp om de känner sig utanför.


Bryr du som läser detta dig om klubben ens det minsta så finns det inget viktigare för dig att göra än att ställa upp som fadder. Dessutom får du knyta nya bekantskaper och har ett kanske sällsynt tillfälle att imponera på andra med dina färdigheter i golf. Det krävs inte att du är elitspelare eller låghandicapare. Du behöver bara veta hur man tar sig runt en golfbana utan att ställa till med kaos. Har du dessutom någon form av social kompetens är det naturligtvis ett plus.


Medlemskommittén gick ut med ett upprop redan i vintras. Jag anmälde mig på stört. När vi hade ett sammanträde för två veckor sedan för att diskutera hur fadderverksamheten ska styrs upp var jag fortfarande den ende som anmält mig. Det tycker jag är för ynkligt! Kom igen! Visa att vi är Sveriges bästa golfklubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar