fredag 13 maj 2011

Fadderrond

Anton i mitten (i randig tröja)
I kväll var det dags för en organiserad fadderrond för årets första kull nybörjare. Ingen (inte ens jag) kan klaga på uppställningen. Fem (5) faddrar tog hand om nybörjaren Anton. En svårslagen kvot. Jag gissar att vi är Sveriges bästa golfklubb även i det avseendet. Fast det hade ju nästan blivit ännu roligare om det varit fler nybörjare. Dubbelt så många är kanske att spänna bågen för högt men åtminstone några till.




Kombinationen fint golfväder, fredagkväll och semifinal i ishockey-VM gjorde att vi hade banan för oss själva så för att visa Anton hur man inte ska göra så gick vi ut i en sexboll. Tommy och Gunilla tackade för sig efter några hål och när vi spelat oss fram till kiosken måste även Henrik avvika.




I kiosken var kaffeautomaten på plats igen. Tydligen så har den varit på reparation och det har tagit sin tid. Det fick jag veta av en styrelseledamot som mailade mig med anledning av något tidigare blogginlägg. Bra att få veta varför den saknats, bra att den nu är i drift igen och man kunde (möjligen) ha informerat om saken genom en liten lapp i kiosken (nämner jag som en tanke om något liknande skulle inträffa igen och absolut inte som någon slags klagomål, gnäll eller ens kritik).





I kisken var det även uppdukat med varmkorv och en imponerande samlit mackor som såg goda ut. Tyvärr så skulle vi hem och grilla så i kväll blev det bara en slät kopp men det är jättebra att veta att man kan få allt man behöver i kiosken (och alltså inte behöver lägga matsäck). Fräscht såg det ut också. Precis som det ska vara på Sveriges bästa golfklubb.




Efter kioskbesöket genade vi och spelade oss in till klubbhuset via elvan, tolvan och hål tretton.


På söndag är det dags för scrambletävlingen riktad mot nya medlemmar. Det där har jag tydligen också fått om bakfoten på något vis och uttryckt mig olämpligt om (fick jag veta av samme mailskrivare) men hur det än är tänkt och hur det nu blir så blir det säkert kanontrevligt. Korrekt och av klubben sanktionerad information får man via klubbens hemsida. Bloggen läser man på egen risk. Den innehåller ibland synpunkter och redovisning av mina högst subjektiva upplevelser. Är det något jag tycker kan förbättras så skriver jag kanske om det. Känsliga läsare varnas.


Restaurangen ska få en eloge för initiativet att gå ut med en särskild Mors dags-meny. Bra också att information om detta lagts ut på hemsidan. 


Bra spelat, Anton! Och tack till alla som var med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar