fredag 6 maj 2011

Roslagsvår - en lägesrapport 12


Jag gillar fredagkvällar. Att efter en hektisk arbetsvecka få spela några hål är balsam för själen (och litet för kroppen också). Det allra bästa med fredagkvällar är det sk fredagsmyset. För det är väl det som gör att man nästan alltid har banan mer eller mindre för sig själv just den kvällen i veckan. Då myser jag...


Just i kväll fick jag sällskap med en medlem. Vi gick ihop på femman. Det var trevligt. En ny bekantskap, trots att han varit medlem längre än vad jag själv har. 




För en vecka sedan förutspådde jag att allt skulle vara grönt nu men sedan kom kylan. Till helgen blir det varmt igen och då kommer det att hända saker. Just nu är det fortfarande bara björkarna som har några blad att tala om men alla andra träd skimrar också i grönt.




Hoppas att det händer saker med greenerna också för de har fortfarande en bit kvar till toppform. Fast det går att putta ändå. Det är bara att inte noja så mycket. Titta på bollen, titta på hålet, klappa till och hoppas på det bästa. Så satte jag flera långa puttar i kväll och ordnade ännu fler tap-in tvåputtar. Det är bara att gilla läget. Det är golf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar