måndag 30 maj 2011

Det är mycket nu!

Lena droppar redan som ett tourproffs

Det var mycket lättare att skriva den här bloggen för några månader sedan då det enda man behövde hålla reda på var om det spelades någon VinterTourdeltävling och medlemsträningen. Nu händer det så förtvivlat mycket att man blir alldeles snurrig. Att bevaka och referera allt är en omöjligt uppgift. Bara den här helgen så var det ju stor damtävling på lördagen (Ladies Invitation) och Eckerö Linjens tävling på söndagen. Dessutom har det varit knatteträning och en massa annat. Jag nöjer mig med att referera den lilla bit av verkligheten i Sveriges bästa golfklubb jag själv har koll på. Som faddergolfen.


Mattias har hittat ett intressant läge


Nu verkar vi ha nått någon slags balans mellan antalet medverkande faddrar och antalet deltagande nybörjare. Gunilla och jag hade jättetrevligt med Lena och Mattias. En kul grej med att vara fadder är att man förstår hur oerhört svårt det här spelet är. Alla problem nybörjarna har och alla missar de gör har man ju själv haft och gjort men, på något oförklarligt sätt, har man lyckats  få ganska bra ordning på spelet. Att gå några hål med absoluta nybörjare är en bra motvikt mot att titta på tourtävlingar på TV och bra mycket bättre för självkänslan.


Fick litet Tin Cup-vibbar när jag såg Leif Modin samla upp bollar i motljuset

Krögaren hade öppet längst idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar