måndag 9 maj 2011

General utan armé

Så har jag då, hastigt och lustigt, blivit general. Inte illa av ett gammalt kronvrak. I vart fall så sa Brynte (ordförande för Sveriges bästa golfklubb) att det var general jag blev, nämligen för Nordea Masters. Ja, inte för själva tävlingen (ni vet, den där svenska ET-tävlingen som ska spelas på Bro Hof i juli) utan för de funktionärer som Sveriges bästa golfklubb ska ställa upp med.


Just nu finns det egentligen bara två frågetecken i sammanhanget. Det ena är att jag just nu inte har några funktionärer att föra befäl över. Det andra är att det, åtminstone såvitt framgår av informationen från förbundshåll, är något oklart om man kommer att behöva mina, ännu inte existerande, trupper. General, således, utan armé och utan något slag att utkämpa.


Det andra frågetecknet beror inte på att vi gjort dåligt ifrån oss tidigare utan på att man kommer att behöva avesvärt mycket färre fuktionärer än tidigare år, detta bla då man uteslutande kommer att använda elektroniska leaderbords. I nuläget grunnar man tydligen på om man ska ta in färre funktionärer från varje klubb (som ställer upp) eller om man ska låta några klubbar stå över årets tävling.


Allt kommer naturligtvis att klarna och när det gjort det så kommer jag att berätta vad som gäller. Här, bland annat. Eftersom det ännu inte klarnat så behöver ni inte anmäla intresse. Det tar vi när vi vet om det blir något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar