tisdag 10 maj 2011

Tji lunch!


En av de många bra sakerna med vår - Sveriges bästa - golfklubb är att man som medlem kan spela mot en låg greenfee (100 kr) på de andra klubbar som är med i Golfrundan. En av dessa klubbar är Lisinge GK som dessutom ligger väldigt nära.


Om vi har haft det tufft så har Lisinge haft det sju resor värre med medlemstapp, sviktande ekonomi och allt annat som hör till den omtalade golfkrisen. Faktum är att man mer eller mindre skött banan med ideella krafter. Nyligen fick klubben ett behövligt tillskott när Norrtelje GK och ägaren till Sundsta säteri sade upp bekantskapen med varandra. Den klubben och dess kvarvarande medlemmar huserar nu på Lisinge.




Om Lisinges bana kan man tycka mycket. De har en sak som jag är litet avundsjuk på, nämligen två hål med sjökontakt. Sedan har de några hål som är... litet speciella. I år har den en sak till som vi kan vara litet avundsjuka på, nämligen bra med gräs på greenerna. De greener jag kunde se när jag svängde förbi för att äta lunch såg ut att ha klarat vintern riktigt bra. Däremot verkade de vara rätt oklippta.




Fast den där lunchen blev det inget av med. Genom glasdörren ovan kan ni skymta en stålrörsstol som var uppställd för att spärra av den trappa som leder upp till restaurangen. Ingen krögare? Då är vi, alla mina synpunkter till trots, lyckligt lottade.


Så om ni svänger förbi Lisinge (och det tycker jag att ni ska göra) så verkar det vara matsäck som gäller om man inte kolhydratladdat innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar