söndag 10 april 2011

Roslagsvår - en lägesrapport 5


Solen och vinden har torkat upp banan rätt väl på vissa av niohålsbanans hål och vinterflaggorna är perfekta mål att slå pitchar mot (utan att man behöver ha dåligt samvete för att man misshandlar en green). Det går naturligtvis också utmärkt att träna längre slag.




Visserligen är inte alla hål spelbara ännu men å andra sidan är speltrycket så lågt att man kan improvisera och leka litet grann. Visste ni att man får en ruggigt bra parfemma om man ställer sig på andra hålets backtee och sedan spelar sig bakåt mot åttonde hålets green? (Fast bildvinkeln nedan är livsfarlig. Två av tre juniorer slog sina drives i en av tallarna och ett av dessa vådaskott hade gett mig mittbena om jag inte haft min keps på mig).




Åt rätt håll är inte att tänka på att spela från tvåans tee men utsikten är betagande.




Utsikten från tee på vår improviserade parfemma (fast jag hävdar bestämt att det för mig och alla andra hackare är en parsexa, minst) är inte heller så dum. I motjuset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar