lördag 30 april 2011

Valborg





I morse vaknade jag tidigt. Det var inte oangenämt eftersom jag sovit med balkongdörren på glänt och det var intensiv fågelsång som väckte mig. Särskilt en högfrekvent och synnerligen ihärdig rackare gjorde fortsatt sömn omöjlig. I och för sig så kunde jag ju ha stängt balkongdörren men då hade jag ju ändå varit tvungen att gå upp. Istället drog jag på mig kläderna, greppade en kamera och åkte ut en sväng till klubben för att se om morgonljuset kunde ge några intressanta bildmöjigheter.


När jag kom fram började jag ångra att jag inte gett mig tid att ordna med en kopp kaffe. Gissa om jag blev glatt överaskad när en flagga förkunnade att restaurangen var öppen! Halv sex på morgonen. Det var naturligtvis vilseledande marknadsföring.




Egentligen var det aningen för kallt för min klädsel och innan solen hunnit en bit upp så var det faktiskt frost i gräset. Lövsprickningen är dock i full gång och om en vecka så kommer allt (utom, möjligtvis, greenerna) att vara väldigt grönt.




Nå, solen arbetade sig sakta uppåt och gick hårt åt frosten. Själv åkte jag hem för att få en kopp kaffe. Det kommer att bli en fin Valborg på Sveriges bästa golfklubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar