tisdag 19 april 2011

Bravo!

Jag måste bara få ge gänget på banan en liten eloge. När jag i går fick veta att man tänker öppna artonhålsbanan redan till helgen så tänkte jag i mitt stilla sinne att nu får väl niohålaren klara sig bäst den kan ett tag för grabbarna kan ju inte hinna med hur mycket som helst. När jag kom till klubben i kväll kunde jag från bilen se att man jobbat på Gamla banan och ställt ut bänkar osv. 


Nå, vad fann jag då när jag gick ut på niohålaren? Jo, att det var genomgående grästees (även om det inte var så mycket gräs överallt), att man ställt ut de vita teemarkeringarna och att man såväl klippt som gjort någon slags ytlig luftning av greenerna. Alla tiders, men ta det litet lugnt grabbar! Ni ska orka hela säsongen...


Förresten så syntes det litet grönt i de flesta kala fläckarna efter snömöglets härjningar så det här kommer nog att bli riktigt bra ganska snart.


Sedan undrar jag varför man förlängt banan under vintern. Jag upplever i alla fall att jag får jobba betydligt mer för att nå in på de flesta hålen än vad jag behövde göra i fjol. Just den detaljen är jag en aning kritisk mot. Det var bättre som det var förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar