onsdag 20 april 2011

Hur mycket tränar du, egentligen?

Hur mycket behöver man träna för att det ska ge någon verklig effekt? Förmodligen (nästan säkert) betydligt mer än vad jag tränar och då har jag ändå besökt Golfpunkten två gånger per vecka under vintern, deltagit i VinterTouren och är nu i full gång med att banka bollar på rangen.


Det sägs att man måste lägga ner 10.000 timmar för att verkligen bli bra på någonting. Det är väldigt många timmar. Tränar man en timme om dagen (vilket få av oss gör) blir det ändå bara 365 timmar på ett år och skulle det alltså, om jag räknar rätt i huvudet, ta bortåt en trettio år innan man blir riktigt bra.


Här kan ni läsa om en kille som tagit idén på allvar. Själv fortsätter jag nog ungefär som hittills. Det spelar egentligen ingen roll om jag blir riktigt bra så länge jag tycker att det är kul att hålla på. Undrar om jag skulle tycka att det var kul att träna golf på heltid. Det låter ju misstänkt likt ett vanligt arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar