torsdag 31 oktober 2013

Tve eller tre?

Nästa år firar Sveriges bästa golfklubb 50 år. Det känns bra att vara medlem i en (med svenska mått mätt) gammal klubb. En klubb med historia och traditioner. Sådant skänker slåendet och letandet en extra dimension. Just nu undrar jag hur det under jubileumsåret ska bli med Trekampen. Trekampen är ju en tävling med tradition och historia som under decennier utgjort en viktig länk mellan vår klubb, Aura Glf i Åbo och Ålands GK. Tills i fjol då ålänningarna, såvitt känt av ekonomiska skäl, helt enkelt hoppade av och gjorde Trekampen till en tvekamp. Det var, tycker jag, ett väldigt tråkigt beslut. Därför hoppas jag att goda krafter ska, med framgång, verka för att ålänningarna tar sitt förnuft till fånga och att det snart kommer en inbjudan till 2014 års Trekamp på deras fina anläggning. Jag skulle faktiskt bli besviken om så inte sker. 

5 kommentarer:

  1. Om inte Åland vill då skall vi väl hjälpa dem till beslut att de vill, det vore en ära som före detta finsk medborgare få spöa dessa golfare, kan lite finska så jag kan vara både spelare och tolk.

    Hare // Yngve

    SvaraRadera
  2. På Åland är finska inte särskilt gångbart och tolk behöver man bara om man inte förstår svenska...

    SvaraRadera
  3. Jo men vist det vet också jag, men på fastlandet är det lite sämre ställt, och risken är att de bara säger mitä.

    MVH//Yngve

    SvaraRadera
  4. Säger man bu får man säga bä. eller gäller det inte dig????

    Yngve

    SvaraRadera
  5. Hej Herman!
    Gott nytt år och en förhoppning att Du skriver och att du tar fina kort även 2014-

    MVH//Yngve

    SvaraRadera