tisdag 20 mars 2012

Racerpremiär


OK, det var litet kallt den första kilometern och det var litet läskigt med de smala däcken, allt grus och lömska isfläckar men nu är i alla fall racerpremiären överstökad. Nu får nog den hojen vila några veckor tills den riktiga våren behagat infinna sig.




Det skulle ha suttit som en fläskläpp att få sitta i solen mot vagnboden och dricka morgonkaffe men nu fanns det inga bänkar där och dessutom så hade jag ingen termos med mig.




Nu lovar yr.no plusgrader hela dagen och hela natten och (om jag förstått saken rätt) hela resten av veckan. I Norrtälje. Nu verkar ju ibland Sveriges bästa golfklubb ligga i en alldeles egen klimatzon men jag tror i alla fall att det vita eländet är borta i eftermiddag och jag hoppas att den här morgonen var sista gången före jul som banan täcks av snö.


Nu ska jag ta den där koppen kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar