onsdag 21 mars 2012

Beroende

Man hör ofta folk säga att golf är beroendeframkallande. Min mamma brukar kalla de golfande medlemmarna av familjen för golfmissbrukare. Och visst ligger det något i det, men cykling är (har jag märkt) ett mycket värre gift. I går kom jag hem hyfsat tidigt efter en hektisk arbetsdag och kände att vad jag helst ville ha var en cykeltur. Allt annat kunde vänta...




Den snö som på morgonen täckt banorna var naturligtvis borta och den som legat på vägarna var nu på sina ställen smutsblandat vatten som renderade mig en tvätt av kläder och cykel. Sådant får man ta.




Väl framme tog jag en liten promenad på niohålsbanan för att se om det var någon aktivitet och det var det. Bland annat så träffade jag en ny medlem - Christer - som nyligen uppnått hcp 36 och nu var lika entusiastisk över sitt golfspelande som jag är över min cykling. Kul att han valt Sveriges bästa golfklubb! Christer berättade att han hängt en del på golfhallen och fått bra hjälp med att knäcka svingkoden av de medlemmar som brukar vara där. Sådant är roligt att höra och det är precis så det ska vara i en klubb!


Snart kommer det att vara hyfsat varmt på morgnarna. Då kommer jag att cykla ut för en snabb niohålsrond före jobbet åtminstone några dagar i veckan. Förresten så kommer det snart att vara ljust på kvällarna också. Det kommer att bli mycket cyklande och förmodligen en hel del golf också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar