fredag 16 mars 2012

Idag är jag stark

I alla fall så känner jag mig behagligt uppfriskad efter att ha hoppat ur sängen vid sex, trampat ut till Sveriges bästa golfklubb, spelat nio hål, trampat hem, duschat och sedan druckit en kopp te medan jag ögnade igenom morgontidningen. Och visst har jag längtat efter den här dagen, den första dagen på säsongen då jag hinner cykla ut till klubben för en snabbrond före jobbet.




Inte oväntat så var jag ensam på banan när jag gick ut men när jag skulle slå ut på tvåan sprang några rådjur över fairway. Jag hann få upp kameran men inte ställa om känsligheten till det svaga morgonljuset så det blev en chansning med maximal zoom på 1/25...



Apropå tvåan så kan jag inte nog understryka vikten av att ha riktiga spikar under skorna om man ska ut på banan så här års. Bilderna ovan och nedan talar för sig själva.




När jag var på sjuans green såg jag Anneli (?) på treans tee. Med tanke på att det är VinterTouren i morgon så var väl annat inte att räkna med...




Nå, nu har jag spelat tre gånger i år och två av de gångerna så har jag cyklat ut till klubben. Cykeln - bilen, 2-1. Känns helt OK. För att tala med Kenta: "Try it, you´ll like it!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar