onsdag 14 mars 2012

Bra eller dåligt?


Bra eller dålig? Nej, det är inte svingen jag menar utan bilden. Jag har tagit en (tekniskt) helt OK bildfil från en av mina digitalkameror och lekt litet med ett bildbehandlingsprogram (Picasa, som kan laddas hem gratis) för att göra den (tekniskt) sämre. Sämre skärpa, litet skruvade färger och en del annat som man brukar förknippa med kvalitativt undermåliga fotografier. Och jag gillar det! Så här kan alltså (tycker i alla fall jag) en helt OK bild se ut. Så ni som sitter och klämmer på fotografier som ni ännu inte tordats lämna in som bidrag till Månadens bild behöver inte fundera längre. In med bilderna bara!


Förresten så finns det andra gratisprogram som är bra. Photoscape, till exempel, som jag själv använder (för det mesta). Bilden nedan är förädlad/sabbad med det programmet (och jag gillar den med!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar