tisdag 13 mars 2012

Det här börjar, har jag förstått, likna en sving


Visst har han talang, Christian Modin, men han tränar också. Kopiöst mycket. Året om. I dag var han den ende jag såg ute på klubben som överhuvudtaget ägnade sig åt något som ens liknar seriös träning. Jag frågade honom och Leif hur det hela utvecklade sig och de var överens om att nu börjar det likna en sving. Sug på den, ni som tror att ni kan spela golf. En talangfull kille som är mer eller mindre född i en proshop och som var singelhandicapare långt innan han ens behövde tänka på att börja raka sig. Och nu börjar det tydligen likna en sving...


Jag hoppas verkligen att det här blir en kanonsäsong för Kricken och är samtidigt väldigt bekväm med att jag har helt andra ambitioner (om nu ambitioner är rätt ord) med mitt eget golfande. Det är tur att man kan ha så himla roligt på en golfbana utan att kunna spela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar