måndag 26 mars 2012

ROSLAGENS GK NORRTÄLJE CYKELSEKTIONEN!

Enligt såväl yr.no som SMHI ska det på onsdag morgon vara mellan 4 och 6 plusgrader och under förmiddagen bli allt varmare. Ingen nederbörd före lunch. Ingen is på vägbanan och inget snöglopp/regn/hagel. Vindstyrkan kommer (säger prognoserna) att ligga på 3 m/s (dvs knappt någonting, typ en kvarts klubba mot vinden).


Är det intressant? I så fall, varför?


Svar: Ja!
Svar: Därför att på onsdag så drar verksamheten i Roslagens GK Norrtäljes Cykelsektion (äntligen!) igång. Exakt hur stor sektionen är vet jag inte. Själv är jag enhälligt vald ordförande och jag betraktar Leif Modin (som dessvärre är justerad för tillfället) som en självskriven medlem. Övriga medlemmar/wannabes kan möta upp antingen 06.00 vid ICA Norrköps parkering (där jag och min hoj kommer att vänta) eller kl 06.30 på niohålsbanans första tee (där jag och mina klubbor kommer att vänta). Sedan spelar vi (jag?) golf tills det är dags att trampa hem/till jobbet /mot nya djärva mål.


Så ser agendan för cykelsektionens första officiella sammankomst ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar