onsdag 28 mars 2012

9-3


Parkeringen vid Norrköp låg öde och det var lika tomt på klubbens parkering när jag rullade in där. Ensam äntrade jag ettans tee.  Fast efter ett tag så stötte jag på Örjan och hängde med honom för att kolla litet på diket vid sexan. Vi promenerade en bra bit bortom banans gräns men blev inte mycket klokare.




Det rinner i diket men väldigt långsamt. Ett rykte säger att det är en bergklack en bit bort som man inte iddes spränga bort när man grävde diket (för typ hundra år sedan) som dämmer. Är det någon som vet? Som jag ser det borde det (om ryktet är riktigt) vara en kanonaffär för klubben att ta en del av kostnaden för att spränga bort eländet.




Å andra sidan så verkar vi har rätt många vassa dikesgrävare i klubben, i vart fall av alla djupa och olagade (skämmes, ta mig faan!) uppslagsmärken att döma. Vi kanske skulle sätta dem att spetta bort bergklacken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar