torsdag 8 mars 2012

Nu kommer våren!

Langtidsvarsel
Fredag9. marsLørdag10. marsSøndag11. marsMandag12. marsTirsdag13. marsOnsdag14. marsTorsdag15. marsFredag16. marsLørdag17. mars
SkyetDelvis skyetSkyetKlarværKlarværKlarværKlarværSkyetDelvis skyet
12°11°11°
0 mm nedbør i døgnet0,6 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet
Lett bris, 5 m/s fra sør-sørvestSvak vind, 4 m/s fra vest-sørvestLett bris, 6 m/s fra nord-nordvestLett bris, 5 m/s fra nordvestLett bris, 4 m/s fra vestSvak vind, 4 m/s fra nordvestFlau vind, 2 m/s fra nord-nordvestLett bris, 5 m/s fra sørLaber bris, 6 m/s fra vest
OK, jag har tidigare bloggat om hur dum man är om man litar blint på meteorologer men så här års hänger jag mig gärna åt litet önsketänkande och därför sätter jag min tillit till yr.no:s långtidsprognos ovan. Innebär den, vilket man väl i alla fall kan hoppas, även milda nätter så bör den kommande veckans blidväder ta kål på det mesta av den snö och is som nu täcker niohålsbanan. Tur att man fixat åtminstone en av cyklarna! För när banan är spelbar (eller i vart fall går att ta sig runt) så tänker jag trampa ut åtminstone en morgon i veckan för en snabb runda före jobbet. Är någon intresserad av att hänga på så gör det. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar