torsdag 5 mars 2015

Vi behöver dig!

För alla er som efter gårdagens teaser legat sömnlösa och undrat vad det är som jag och Herbert håller på att koka ihop kan jag nu lätta litet på spänningen och avslöja att det handlar om hur fadderverksamheten ska styras upp. Dessutom snackade vi (fast mest slog vi bollar och hade kul) litet om att sparka igång den verksamhet som förr kallades Höghandicaprundan igen. Fast i så fall kommer den förmodligen att få heta något annat och vara litet annorlunda. En ny och förbättrad version, om man så vill.

Fast vi kommer att behöva hjälp. Rätt mycket hjälp, faktiskt. Så om du känner för att ställa upp som fadder för nyblivna golfare (eller nya medlemmar i Sveriges bästa golfklubb) så får du väldigt gärna ge dig till känna. Antingen snackar du med Herbert (det är han på bilden ovan till vänster) eller mig (jag är den skäggiga tjockisen nere till höger). Eller så snackar du med Jessica i repan så skriver hon ner ditt namn, telefonnummer och mailadress på en lapp som hon ger till Herbert eller mig. 

Du behöver absolut inte vara någon elitspelare för att vara fadder. Både Herbert och jag har tvåsiffriga handicap. Däremot bör du ha hållit på med golf ett tag och vara trevlig (själv har jag dispens i det senare avseendet). Som fadder förväntas du helt enkelt ställa upp och spela med de nya golfare som behöver litet hjälp på traven när de ska ta sina första stapplande steg ute på banan. Antingen går du ut ensam med din adept eller så låter du honom/henne hänga med när du spelar med någon av dina golfkompisar. Kan du dessutom ställa upp någon gång på den aktivitet vi planerar på torsdagkvällar under säsongen så är det alldeles lysande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar