söndag 29 mars 2015

Om fåglar och träd


Jag trotsade det dåliga vädret och åkte ut till Sveriges bästa golfklubb. Men klubborna lämnade jag hemma. Jag är för gammal och bekväm för att spela i sådant här sk*tväder. Istället tog jag en kikare med mig och inventerade fågelbeståndet i Johandammen.












Ett par knipor, en sothöna och en gräsand var vad jag fick det till. Snart blir de fler. Hoppas jag.


Fast jag är litet orolig för hur det ska bli för dem nu när MMM sågat ned en massa fina gamla träd som gav ett visst skydd mot de talrika rovfåglarna. Det ska bli intressant att se hur många av årets ungar som klarar sig. Varför man tagit ned de träden är, för övrigt, lika obegripligt för mig som att vi ska börja våra ronder från fjortonde tee i sommar. Träden var definitivt inte i spel och de kan knappast ha haft någon negativ inverkan på nionde (tolfte) hålets green.Snyggare blev det inte heller. Jag skulle väldigt gärna vilja ha en vettig förklaring till varför de tagits ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar