torsdag 5 mars 2015

Ut med er! REKLAMINSLAG FÖR VINTERTOUREN

Jag har, de senaste veckorna, varit ute rätt mycket på Sveriges bästa golfklubb och jag har inte varit ensam. I dag har jag, dessvärre, varit kedjad vid skrivbordet och bara längtande kunnat se hur solen lyst som om den hade betalt för det men jag är säker på att rätt många tagit chansen att ga sig ut för att slå litet bollar, antingen ute på Nya banan eller på rangen. I går stod LeMo i sin swingstudio och höll på att skjuta in ett set nya, fina, Titleist men han var långt ifrån ensam om att vara ute och träna (eller bara njuta).

Jag lovade i lördags Runhem att göra litet reklam för VinterTouren och nu gör jag det igen. Så mycket till vinter är det inte längre så om ni är litet sugna på att komma ut och spela litet under tävlingsliknande förhållanden (fast med "fuskregler" som tillåter peggning av bollen ute på fairway, lägesförbättring i ruffen och litet annat som gör livet enklare) så är det bara att dyka upp i klubbhuset senast kl 08.30 på lördag morgon. Med er bör ni då ha (högst) sju klubbor i en bärbag och startavgiften (40 kr) i, helst, jämna pengar.

edit Jag vill passa på att rikta ett alldeles särskilt tack till TD för att han låtit min score falla bort i resultatrapporteringen från tävlingen i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar