söndag 1 mars 2015

Ut! 2

Kjell Alamaa

Hur jag brukar lägga upp mina tidiga utomhusträningspass har jag redan berättat men precis som med det mesta som handlar om golf så kan man göra på många olika sätt. Senast jag var ute mötte jag Kjell Alamaa. Han gör annorlunda än vad jag gör och det beror inte bara på att han är vänster spelare. Bortsett från att han slår från fel håll så tycker jag att Alamaas upplägg är sympatiskt. Med en klubba (när jag mötte honom bar han en välanvänd träfemma) promenerar han, i raskt tempo, runt banan och spelar hela tiden en boll framför sig. Vad jag särskilt gillar med den metoden (förutom att det alltid är trevligt och nyttigt med en stärkande promenad) är att man, precis som när man spelar golf, förflyttar sig mellan varje slag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar