söndag 8 mars 2015

Tre klubbor

Kjell Alamaa är en förnuftig karl. Trots att han är tornedaling. Jag brukar alltid med intresse titta efter vad han har i sin bärbag. Idag hade han tre klubbor och eftersom jag just släpat runt åtta (+kamera, en termos kaffe och en massa annan dödvikt) upplevde jag det som närmast idealiskt.


Dagens arsenal utgjordes av driver, en metalwood och en chipper. Chippern, förklarade Kjell, är en universalklubba för allt mellan två och åttio meter och liksom för att bevisa detta piskade han elegant iväg min fina Taylor Made Penta långt utom synhåll...

Att inte bära med sig fler klubbor än vad man oundgängligen behöver är sunt och att bara ha favoritklubbor i bagen är förnuftigt. Fler borde vara lika förnuftiga som Kjell. Jag önskar att jag vore det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar