tisdag 3 mars 2015

Bättre!


Det kändes faktiskt bättre under gårdagskvällens pass i Ullna Indoor Golf än vad det gjorde för två veckor sedan. Både i kroppen och vad slagen beträffar. Martin smygfilmade min swing och för första gången i mitt golfliv blev jag positivt överraskad när jag såg mig själv på skärmen. (Jag minns ännu den knäck min självkänsla som golfare fick när jag, för många år sedan, såg min swing för första gången. Det var när jag tog en sk videolektion av LeMo.) Dessutom känns det mycket bättre i kroppen just nu än vad det gjorde "dagen efter" för två veckor sedan. Tydligen är det så att träning ger någon form av resultat!


Hur de övriga deltagarna upplevde det vet jag inte men jag tyckte att det såväl såg bättre ut som lät bättre. Ljudet avslöjar mycket om bollträffen (eller avsaknaden därav). Nu är det tre veckor till nästa grupplektion med Martin. Dags att intensifiera träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar