onsdag 18 mars 2015

Det ÄR vår! 4


Det sägs att utan bilen stannar Sverige. Om det är sant kan diskuteras men så som vi under det sekel vi haft bilar anpassat vårt sätt att leva och vår infrastruktur till detta transportmedel så skulle åtminstone Sveriges bästa golfklubb drabbas av ett avbräck om privatbilismen förbjöds i morgon. Själv har jag pumpat min cykel och står i begrepp att, så snart min förkylning släppt greppet, återuppta gamla goda vanor. Av ansamlingen bilar nere på parkeringen, alltså där man har närmast till Nya banans första tee (och vad jag har förstått så ska vi få börja våra ronder på Nya banan där även denna säsong) börjar golfsäsongen komma igång på allvar.




Men trögt går det för den tidiga våren och på Johandammen ligger isen fortfarande kvar (även om den börjat släppa litet i kanterna). Att nätterna fortfarande är hårda kändes när man gick och fortfarande var det litet frost på den nyöppnade "sommargreenen".



Vinterstela swingar och tussilago var de mer påtagliga vårtecken jag kunde hitta. Däremot så har vi ju, åtminstone hittills, sluppit de bakslag klubbchef Brynte varnade för i sitt senaste informationsmail och på fredag är det vårdagjämning.



Är det, förresten, någon som var uppe och spanade efter norrskenet i nättras? Själv sov jag gott men blir det en klar natt så vore det ju frestande att ge sig ut och titta efter det ute på klubben och om det visar sig försöka få det att fastna på bild. Frestande men kanske inte det smartaste man kan göra när man försöker bli kvitt en vårförkylning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar