fredag 6 mars 2015

När öppnar rangen? 2

Drive-In Driving Range
LeMo tycker antagligen att det är sk*tjobbigt med alla som så här års tjatar på honom om när han tänker öppna rangen. Så det gjorde jag. Alltså inte (bara) för att j*klas med honom utan för att ni ska kunna läsa det här och alltså kunna låta honom vara litet i fred. Ungefär så tänkte jag när jag såg honom stå, alldeles ensam, och slå bollar på den stängda driving rangen. De kommer ju att vara alldeles utnötta till säsongstarten, de där nya klubborna. LeMo berättade att han igår slagit 200 ProV1:or bara med en av wedgearna. Fast lugn, jag är ganska säker på att han plockade upp dem när han var färdig.


Utrangerad (sorry, den var så billig att jag inte kunde låta bli...)

Som vanligt är det vädret och hur snabbt det torkar upp som avgör när rangen kan öppnas på riktigt. I vår kommer dessutom rangen att få ett litet lyft då LeMo beställt en ny bollmaskin. Den levereras om några veckor men sedan ska den ju på plats också. Det ska gjutas ett nytt fundament och sedan ska det donas med el och vatten. Fast bra kommer det att bli. Rena, fina bollar och i den nya maskinen ska man kunna betala med sitt kontokort. Plus en del andra finesser som jag inte riktigt lyssnade på när LeMo berättade.


Leif Modin aka LeMo, Head Professional på Sveriges bästa golfklubb

Fast nu i helgen, i alla fall på söndag då det ju ska bli riktigt vårväder, kan det mycket väl hända att LeMo kör någon tillfällig öppning av rangen. Det skulle jag kunna sätta en liten slant på. Oavsett hur det blir med det så lär man väl få åka ut rätt tidigt och lägga en boll i rännan om väderprognosen slår in.


Korrekt uppställning

Korrekt finish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar