måndag 11 juni 2012

Vad är svårt?


På bilden ovan ser man det utslag (vi talar nu partreor) som jag har störst problem med. Det är som förgjort att träffa treans (på niohålsbanan) green! Varför begriper jag inte. Det är 153 meter till en lätt upphöjd green. Inga konstigheter. Men mitt andraslag på det hålet är väldigt sällan en putt... Jag skulle hemskt gärna vilja få en rationell förklaring till varför jag har svårt att nå den här greenen med en järnfemma men flyger en järnfyra över densamma. Jag skulle också vilja veta varför jag blandar pullhookar (som skickar bollen till eller förbi den vänstraste bunkern) med blockade slag som ligger i sluttningen till höger om green. Slag som jag kan slå på alla andra partreor är stört omöjliga att få till när jag står på treans tee.


För det kan väl inte vara i mitt huvud problemet är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar