onsdag 20 juni 2012

Säg din mening om bloggen!

Med dödsförakt har jag nu lagt ut en undersökning om själva bloggen så nu har du chansen att tycka till. Eller trycka till! Under den senaste tiden har jag uttryckt mig i uppskattande ordalag om banans skick och skötseln av den men varit kritisk mot placeringen av skyltar, ommöbleringen i restaurangen och teemarkeringarnas placering. Som vanligt har jag postat en hel del rena feel good-inlägg.  Själv tycker jag naturligtvis att det är en väl balanserad blandning och en bra nivå på det hela men vad tycker du?


edit. Jag var nog aningen otydlig. Meningen var inte primärt att ni ska posta kommentarer till det här inlägget (även om sådana alltid är välkomna) utan att ni ska rösta och det gör man nedanför inläggen. Scrolla förbi dem och tryck sedan på det svarsalternativ ni tycker stämmer bäst.



Hur tycker du att bloggen ligger med sina inlägg? Är nivån rätt eller upplever du att bloggen går med slagsida?

4 kommentarer:

  1. Som nyopererad av höger knä, är jag så glad att denna sid finns för då får jag reda på allt om min klubb, så fortsätt att skriva så fint, och alla dessa bilder är en fröj för ögat.

    Tack Herman
    MVH//Yngve Holm

    SvaraRadera
  2. Allt är väl mycket sagt men tack för de värmande orden. Och lycka till med rehabiliteringen!

    SvaraRadera
  3. Jag läser med behållning dina skriverier och i kombination med de utsökta bilderna så gör det att man besöker bloggen flear gånger om dagen, trots att man egentligen inte har något med klubben att göra.

    Gällande diverse saker som tagits upp:
    - Det står ju klart och tydligt att detta är dina personliga åsikter. Andra kan tycka annorlunda om vissa saker, men då får de väl se till att framföra sina egna tankar på lämpligt sätt.

    - Restaurangen, liksom kiosk, omklädningsrum, shop och kansli existerar ju enbart för att det finns en klubb med medlemmar. Att då försöka (så gott det går enligt givna ekonomiska ramar) uppfylla medlemmarnas önskemål får väl ses som en självklarhet, och borde vara naturligt för alla som är i servicebranchen.

    - Tee- och flaggplaceringar samt banarbetarnas "arbetsplanering", brukar även annorstädes vara lite "off" i början på juni när icke golfspelande banarbetare har börjat sommarjobba. Vet inte hur många gånger man varit med om att hålen varit placerade mitt i lutningen på en ondulering (tänk bangolf), att linjen mellan teekulorna har pekat 45-grader från spelriktningen samt att diverse banskötsel (oftast bunkerkrattning) har utförts i spelriktningen så att samma boll fått vänta på samma banarbetare i 5-6 hål. Spelar man inte golf så kan man såklart inte känna till dessa detaljer utan att någon uppmärksammar saken och informerar om hur man kan/ska göra istället.

    - Reklamskyltar är nog i dagsläget ett nödvändigt ont för att få en ansträngd ekonomi att gå ihop, och något som vi alla oavsett bana,(möjligtvis undantaget Augusta National), får leva med...så länge skyltarnas placering inte påverkar spelet.

    ==N==

    SvaraRadera
  4. Tack, Nicke! Vad gäller dina (som vanligt) kloka kommentarer vill jag bara, apropå det du skriver om icke golfspelande banarbetare instämma i att man ibland får intrycket att den som satt ut teekulorna (eller skurit ett hål) nog inte själv spelar golf. Så hoppas jag verkligen att det inte är. Såpass, för hur en golfbana spelas, viktiga åtgärder kräver hög kompetens och om det inte är banchefen själv som sätter ut markeringarna/skär hålen så får man förutsätta att den som gör det har motsvarande kompetens eller åtminstone mycket klara instruktioner. Det är ju rätt bortkastat att lägga ner en massa resurser och omsorg på att få en bana i så gott skick som möjligt för att sedan spoliera detta med knäppa teeplaceringar eller omöjligt placerade hål. Dessvärre ser man sådant rätt ofta när man är ute och spelar, men jag vill slippa se det på Sveriges bästa golfklubb!

    SvaraRadera