fredag 29 juni 2012

Speltempo

På golfbanan tillbringar vi gärna mycket av vår tid, men hur mycket? Hur lång tid ska en runda ta? Förr ansågs fyra timmar vara näst intill katastrofalt långsamt och det var en absolut maxtid. Nu verkar fyra och en halv timme vara någon slags normaltid och i verkligheten får man under högsäsong ofta räkna med att kliva av efter tretton hål om man vill hamna i närheten av fyra timmar. Vissa tävlingar har rondtiderna legat på eller över fem timmar och då tycker inte jag att det är roligt längre (eller ens golf). Men alla, har jag lärt mig, tycker inte som jag. 


Så, vad tycker ni om rondtider? Undersökningen finns nedanför inläggen. Det är bara att scrolla dit och t(r)ycka till!



Hur lång tid tycker du att det är rimligt att en artonhålsrond får ta?

1 kommentar:

  1. Det beror lite på vad bollen har för total hcp.
    Och hur många man är i bollen, men jag tror du menar en fyrboll.

    SvaraRadera