tisdag 5 juni 2012

Martin!

Martin (längst åt vänster) bakifrån

De elva hål jag och Fredde hann spela i morse hade kanske kunnat räcka, men idag är ju en sådan där smita-tidigt-från-jobbet-dag och jag kände ingen obetvinglig lust att åka hem och dra igång gräsklipparen så jag hamnade på driving rangen istället. Det blev ungefär 5 % acceptabla slag, 70 % sk*tslag och 25 % skotska slag. Ändå var det helt OK för plötsligt såg jag en bekant ryggtavla. Martins. Kul att han är tillbaka!


Martin framifrån
Spelar ni lika illa som jag gör men när ni ändå förhoppningar om att ändå kunna bli en hyfsad golfare, ja då ska ni boka en (eller, förmodligen, flera) lektion med Martin. Han är så bra att han tillochmed lyckats lära mig att slå wedgar. Ja, kanske inte direkt i tourklass men det händer inte helt sällan att jag inte bara hittar greenen utan även lyckas lägga bollen så att jag har en sportslig chans att rulla den i hål med en putt. Eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar