måndag 4 juni 2012

Bravo!

Följande guldkorn fann jag i Bryntes senaste månadsbrev:



Du som är fullbetalande medlem ta med grannen eller arbetskamraten till klubben på
fredagar efter kl 13 och det kostar enbart 100 kronor i greenfee på 18 hålsbanan.


Det har alltid fascinerat mig att banan nästan alltid, oavsett hur bra vädret är, ligger öde på fredageftermiddagarna (och kvällarna). Det är nästan lika märkligt som att det alltid är knökfullt på lör- och söndagförmiddagarna. Kommer en häftig rabatt att rå på flintasteksgrillandet (eller vad det nu är som är viktigare än golf på just fredagkvällarna? Jag är skeptisk, men ett lovvärt initiativ är det! Själv brukar jag ha annat för mig just fredageftermiddagar men annars så skulle jag nog locka hit kompisar från andra klubbar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar