fredag 29 juni 2012

Om bagar och skyltar


Jag tillhör en minoritet inom golfen. Jag använder nästan aldrig vagn. Dessutom använder jag sällan en bärbag med benställning. Cirka 90% av den golf jag spelar spelar jag med 7-10 klubbor i en lätt bag av kogertyp (pencil bag, sunday bag etc) som den på bilden (som togs igår).


Egentligen borde klubbarna (och särskilt Sveriges bästa golfklubb) uppmuntra folk att göra som jag. Så att jag slapp vara i minoritet. Det finns nämligen flera fördelar med att göra på mitt vis. Man tar sig fram betydligt snabbare och sliter mindre på banan, bland annat.


Förr fanns det ett bagställ utanför klubbhuset där man kunde ställa bagar som min. Är man rädd om klubborna lägger man den inte gärna i gruset (men på gräset är det inga problem). Det där stället såg rätt skrabbigt ut förra säsongen och nu är det borta. Någon ersättare har inte synts till. Fast det är inget större problem. Gärdsgården fungerar lika bra och kanske är det därför som man ställs skylten "P GOLFBAGAR" där? Slitaget på gärdsgården lär bli minimalt för jag är inte bara tämligen ensam om min lätta packning utan också om att parkera den på anvisad plats. De med bagar på vagn eller med benställning ställer dem som vanligt precis där det är tänkt att man ska kunna gå utan att behöva snubbla på andras utrustning. Det där med skyltar kanske inte fungerar särskilt bra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar