fredag 1 juni 2012

Mera gnäll

Det här ser, i mina ögon, mera ut som om man  försöker förvara så mycket möbler (och dynor och annat jox) som möjligt på en så liten yta som möjligt än som en inbjudande miljö att slå sig ned och avnjuta en måltid i.

Idag hade krögaren arrangerat om borden igen men fortfarande är de ihopklämda i den ena halvan av lokalen och fortfarande så ser det betydligt mindre inbjudande ut än vad den gamla möbleringen gjorde. Och fortfarande saknas de bord som förr var mest populära, dvs de som stod under fönstren mitt emot bardisken. Jag kan för mitt liv inte begripa hur en krögare resonerar när han tar bort krogens mest populära bord och minskar trivselfaktorn i sin restaurang. Eftersom vädret inte inbjöd till att sitta ute så åkte jag hem och åt lunch. Trist. Och jag trivs faktiskt bättre med att skriva positiva blogginlägg än sådant här gnäll...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar