tisdag 19 juli 2011

Nakenchock och Sommarfriskis


Stod rakt upp gjorde den. Alldeles naken. Flaggstången. Ingen vacker syn. Förhoppningsvis kommer den inom kort att prydas av en alldeles lagom stor flagga.




Annars så var det den sk Sommarfriskisen jag tänkt blogga om idag. Åtta medlemmar (inklusive  mig) hade nappat på erbjudandet om gruppträning i diverse för spelet viktiga färdigheter och idag handlade det om puttning och närspel. För själva instruktionen stod Martin. 




Det var bra, tyckte jag, men varför var det nästan bara höghandicapare som var med? Tror alla som kan hacka sig runt på bogey att de är fullärda (eller hopplösa fall)? Kom igen! Det här är högkvalitativ instruktion snorbilligt. I morgon ska vi köra pitchar och det blir antagligen en repris på den lektion jag tog med Martin för två veckor sedan och som kostade ungefär hälften av de 600 kronor hela det här paketet går loss på (och då var min 25-minutare med Martin värd vartenda öre!).

2 kommentarer:

  1. Haha, det måste ha sett kul ut när kursdeltagarnas utrustning består av 7st trehjulingsbagar på vardera runt 20 kg, samt en pencilbag. Vem är malplacerad och varför?

    Nä jag skämtar bara...lycka till med allting!

    ==Coleburn==

    SvaraRadera
  2. Tack, kompis! Jag är hoppfull och hur det än blir så ses vi igen. Hälsa brorsan!

    SvaraRadera