söndag 17 juli 2011

Opensöndag


Den här golfdagen började med att jag fick ha rangen alldeles för mig själv en stund vid halvniotiden. Jag tror att jag ska sluta helt med att slå bollar på rangen. Det är en djupt deprimerande sysselsättning. Man tror att man kan slå bollen hyfsat och att litet extra putsning ska få det att gå ännu bättre men det är nästan alltid precis tvärtom. Man upptäcker att svingen fungerar ungefär som en trasig fällstol och att bollträffen är obefintlig och några hinkar senare är man beredd att slänga hela bagen i Johandammen. Så var det i dag också. 




Annars så var dagens uppgift att åka till Bro Hof för att hjälpa till men att repa av det hål som vi och Kyssinge ska svara för under ET-tävlingen nästa helg.




Och att hämta ut funktionärskläder mm. Sedan hem för att följa Darren Clarkes väg mot The Claret Jug (hoppas att jag inte jinxade honom nu). 


Hinner nog med nio snabba också innan det blir för mörkt. I morgon är det arbetsdag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar