tisdag 13 september 2011

Till undvikande av alla eventuella missförstånd


Ingen skugga ska falla över Leif Modin (till vänster i bild i full färd med att ge goda utrustningsråd åt Anders) för att han rekommenderade och sålde Di11:orna till mig. Allt han sa var fullkomligt korrekt och lurandet stod jag själv för. Dessutom så var det Leif som, i fjol, rekommenderade och sålde på mig MP68:orna och det måste under alla omständigheter räknas honom till godo!


Vad jag ville belysa med mitt inlägg var hur svårt och ofta motsägelsefullt det här med att välja rätt utrustning är. Jag köper fortfarande, åtminstone i teorin, alla Leifs argument (som utifrån "conventional wisdom" var relevanta och riktiga) för att wilsonklubborna borde vara "rätt" för mig. Precis som jag inser att det är fullkomligt stolligt att jag ska spela med tunga bladklubbor. Det enda lilla (men i sammanhanget nog så betydelsefulla) problemet är att teori och verklighet inte alltid stämmer överens.


Så fortsätt att lyssna och lita på LeMo. Det gör jag. Och fortsätt att läsa vad som sägs i Svensk Golf och andra källor om utrustning. Men lita framförallt på vad du själv känner. För det är, till sidst og syvende, du och ingen annan som ska hålla i klubban när det är skarpt läge och försöka få till bra slag med den. Då hjälper inget annat än en klubba som är rätt för dig. I praktiken.


Lycka till med de nya klubborna, Anders...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar