lördag 3 september 2011

En heldag!


Det har inte blivit lika mycket golf som det brukar för min del den här sommaren (men jäsiken vad jag har nött sadel!). På rak arm tror jag inte att jag gått ett helt varv på artonhålaren på två månader, men idag blev det ändring. Planen var att jag och Henke skulle möta (spöa) Anna och Christina i en kombinerad foursome- och bästbolltävling. Först arton hål foursome på niohålaren (fast det blev bara nio eftersom det var en massa trögproppar ute på banan så att det tog orimligt lång tid att komma runt. Fast jag slog bollar nästan på dem så släppte de inte igenom. Vad är det med folk? Sedan lunch och därefter arton hål bästboll (på artonhålaren).


Tja, efter 27 spelade hål var ställningen absolut lika. Särspel, således, i bästbollsformat. Då drar min partner! Ska på fest... I det fallande ljuset stretade jag emot men fick ge mig på det andra särspelshålet. Känns rätt OK, faktiskt. Men gud vad jag spelar dåligt!


Har förresten aldrig sett så många olagade nedslagsmärken på artonhålaren som idag. Kan det vara DM-spelarna? Vill inte gärna tro det, men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar