onsdag 14 september 2011

Är det värt det?


Att en dag som denna, vid vid sextiden på eftermiddagen och när det regnar i Norrtälje och mörkret börjar falla (snabbt!) redan vid sjutiden kasta sig ut till klubben; Är det mödan värt? Tja, det måste ju var och en avgöra för sig själv. Nu var regnet lyckligtvis ganska lokalt och jag kunde stänga av vindrutetorkarna redan innan jag parkerade bilen så ur den synpunkte var det inga större problem. Fast banan var naturligtvis blöt nog ändå. Vattensjuk, rentav.


Tre hål spelade jag men redan när jag skulle slå ut på tvåan hade solen brutit fram och en kort stund, kanske i två eller tre minuter, var ljuset rent magiskt. Sedan mulnade det på och började mörkna. Men vilka minuter! Och vilken inre konflikt. Skulle jag spela eller plåta?




Helt klart värt det. För mig i alla fall. På parkeringen träffade jag Peter som berättade att VinterTouren drar igång lördagen den 15 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar